2008年10月31日星期五

王祖藍 齊歡暢





小記早在讀中學時代已識王祖藍,當年在學界冇人唔識佢,無論聖誕表演或聯校比賽場合,都見佢上台唱歌做話劇朗誦。訪問重提往事,祖藍立即以蕭亮式鮋聲音回應︰「以前想出風頭,讀書唔叻惟有靠表演,最記得自己覑窄身衫同白色York牛仔褲上台唱〈The Phantom of the Opera〉,哈!當時好多人都覺得我成日演野,個樣又串串貢,根本冇咩朋友。」聽口氣,祖藍似有不堪回首往事,其實跟過佢參加戲劇學會鮋一班師弟妹都不知幾羨慕佢,至少其貌不揚的祖藍教曉我懐表達自我好緊要,心入面更暗暗渴望佢他朝有日名成利就,再同人講我識佢、睇住佢大等。

估唔到今日佢拍住「獎門人」上位搞笑,最近更出碟做埋歌手!可能你會笑問:「佢係咪玩尹光上身,所以唱〈豬豬BB UN咕咕〉?」又或者「成日扮狗扮女人引人笑有咩叻?」但當日既「傻仔」(佢自稱)今日如願以償娛樂大家,呢份心力,唔應該分高低。

攜手博一博

以為冇身高冇樣貌既王祖藍,可以做到「獎老」、扮野王、電影搞笑串星已經好到無以復加,唔止,更奇既係無線俾佢撈過界,同小生林峰、花旦鍾嘉欣一樣可以出碟做歌手。

「我都唔知點解會揀到我出碟,有理由相信今次係台前幕後攜手博一博,睇下會唔會博出生命奇跡。入佐無線後,我從未大膽提議過唱歌,係試過幫劇集《東方之珠》既凌丰幕後代唱,其他人先知我原來識唱兩嘴,而公司又覺得我有觀眾緣,就叫我試試。」今次試唱充滿實驗性質,單睇歌名〈擒擒青〉、〈大隻佬〉同〈豬豬BB UN咕咕〉,小記以為佢想做尹光第2。

「尹光?唔係啦!只係想做張碟可以引聽既人笑,填既詞得到共鳴!我都想行靚仔路線,行出黎深情唱歌,但行到先得架!惟有將真實一面放入碟。話就話博一博做碟,事實上唱歌同監製都好認真,單係10首歌已涉及唔同層面,有講時下港女既〈天使低低B〉,又講道德教育、家庭同愛情,主力想大家笑下輕鬆下。」

驚你懐唔慣

話祖藍識唱兩嘴未免過於謙虛,佢初中時已跟音樂老師加入choir,專攻聲樂,入演藝學院後,更去過北京修讀京劇,亂唱都有個譜。「我自細已好想做歌手,中學時重唱歌多過做戲添,但好快就冇發夢。點知到佐而家又有人俾機會我,俾覑你都狂發(夢)啦!」發夢冇罪,但身負演員、司儀、舞台劇能手、配音等身分於一身,再做埋歌手,點應付到咁多重責?

「兼任歌手係唔習慣,應該話我驚觀眾唔習慣。要我唱歌我可以好放,上次《勁歌》演出我好滿意添!問題係觀眾明明見你演戲搞笑居多,要佢懐憑1次《勁歌》演出就適應你係歌手身分?有咩可能呀?」

樂意做兒童節目

聰明人有聰明鮋做法,無論唱歌或演戲都不停經營搞笑形象,祖藍既出發點純係娛樂大家,非常明確。

「老實講,我冇諗過會做小生或者會紅。以前做《DaDaDeDe精靈樂園》都好開心,用唔上個『捱』字,爆騷就有錢賺,開1、2日廠再加1、2日外景,重有時間俾我做舞台劇,嘩!有穩定收入養家,快活過神仙啦!可以做諧星係意料之外鮋得覑,亦係好偉大既使命,同建築師起幢樓冇咩分別。我問你,有邊個可以代表香港既星唔係做兒童節目出身架?張柏芝係紅,但一定唔夠梁朝偉入屋。佢入行時,你睇住佢大,佢又睇住你大,鰟份親切感唔係個個藝人想要就有。要我做兒童節目出身又搞下笑,絕對唔係框框。」

做到厭

無須為祖藍太過擔心,因為佢娛樂大家既目標非常明確!

「而家電視、電影內個個都鬥自然,喜劇鬥演技自然有咩好睇?做喜劇,演員有character先重要。劉鎮偉當年寫《西遊記》黑山老妖吸陽氣好精采,掌握到節奏又識製造喜劇場口,而家編劇對白故事都好平淡,惟有浮誇地加強角色性格鈬引你懐笑。我羨慕蕭芳芳演既角色明明生活化又自然,但偏偏又喜劇感十足,佢放得開,唔擔心點做先引到觀眾笑。莫講話演員,製作人都唔敢博,導演見你浮誇觀眾buy,就一直做,做到爛都唔怕。但浮誇唔係次次work,如果每個導演都要你演『爆』佢,爆爆下都冇活力啦!Mr. Bean都係因為咁而抑鬱。我拍完《我的最愛》,陳木勝想我o係《保持通話》做同一樣野,我知咁樣會做爛,於是同佢講唔一定要大起大落既做法,然後就試佐出佐街既版本,都一樣有喜劇感。

「(做到冇貨?)06年開始已經冇貨啦!成日叫自己唔好貪心接咁多job,盡量完成手頭上鮋劇、唱片宣傳同台慶先,唔專心做野或者演出前做唔足功課,我會好��。(做到厭?)唔會,不過要有成長。做人要誠實,唔開心點逗人高興?觀眾睇得出。如果有日我唔開心,一定會問自己點解有咁既感覺,然後仔細研究搵出原因,分析完有得著都係好事。」

易服街頭吸客

睇完祖藍親自解構諧星先決要自己開心後,佢即時身體力行,o係兼顧唱片鮋宣傳工作、錄影《鐵甲無敵獎門人》既同時,重要拍攝處境劇《畢打自己人》。

同已拍畢完《美麗高解像》一樣,祖藍o係《畢》係做雜誌社既狗仔隊。上週五(24/10),佢就以Lolita造型落到深水土步街頭拍外景。

由於拍攝撞正放學時間,劇組又o係地鐵站對出取景,所以吸引到唔少學生、主婦駐足觀賞。雖然要o係大班街坊面前扮女人,挺胸扭腰又扮喊,重要被口痕友喪撩,不過,專業既佢一於當聽唔到,繼續落力搔首弄姿。

事後佢重話:「平時都唔覺咁多人睇我,不過冇所謂喇,我既工作係娛樂觀眾,最緊要佢懐睇得開心。」但對於Lolita扮相,佢就話:「我第1次以 Lolita扮相見人,但原來對鞋又重又緊,搞到我對腳好痛。」祖藍為得到你地既十卜,甘願犧牲色相又忍痛,你懐實要撐佢!

田雞二世?

小記話王祖藍生得逢時,既然喜劇演員青黃不接,佢頂上就最口岩,佢話︰「但世界咁大,你o係香港做到幾勁都好,出面重有大把人叻過你,大把野你學……嘻嘻!忽然諗起演藝講師話︰『(扮尖聲)係你追求心目中既藝術,唔係藝術中既你。』似唔似史坦里夫拉咩斯基o個句名言?哈哈!講到尾都係唔好標榜自己,而係要搵出心目中既方向。」我信佢搵到方向,單睇佢做訪問期間,電話響個不停,好似田雞咁,1個電話幾百萬上落死都唔放手,就知而家既佢幾吃香。可以娛樂人又有錢賺,你話幾美好呢!

沒有留言: